IoT #LikeABosch: Bosch lancerer global IoT-imagekampagne
08.01.2019
Bosch udbygger sin position som førende IoT-virksomhed
Bosch understreger sine IoT-løsninger med hip-hop og humor.
IoT #LikeABosch:
Bosch lancerer digital IoT-imagekampagne
Bosch bruger også CES 2019 til at holde verdenspremiere på sin nye IoT-imagekampagne. Kampagnens hovedpunkt er en hiphop-musikvideo med en hverdagshelt, der er en dygtig IoT-bruger. Bosch går ind på et nyt område med sin kampagne “Like a Bosch”. Den klart anderledes indfaldsvinkel og tone markerer en ny tilgang for virksomheden, der blev grundlagt i 1886.
Dette PR-tiltag udnytter en eksisterende onlinebevægelse – internetfænomenet ”like a boss”. På nettet er der talrige ”like a boss”-kortfilm med antal klik, der ligger i det tocifrede millionområde. Disse videoer viser sekvenser af og med hverdagshelte, der laver bizarre stunts eller klarer ubehagelige situationer med teknisk snilde. IoT-imagekampagnen ændrer bare få bogstaver for at præsentere dette internetfænomen i et nyt lys.
Helten i Bosch-videoen er en ung mand, der altid er herre over hverdagens situationer - takket være forbundne løsninger fra Bosch. Med sin smartphone styrer han sin bil, sin plæneklipper eller sin kaffemaskine på en cool, smart og suveræn måde – han styrer tingene ”like a Bosch”.
Pressekontakt
Lisa Berg Nielsen
Communications Manager